«Παπαγιάννης, το... διαμάντι του μέλλοντος»-Συνέντευξη στο gazzetta.gr

Ο κορυφαίος σέντερ (2,15) του Ευρωμπάσκετ παίδων, Γιώργος Παπαγιάννης, μιλάει για την απόφαση του να ξενιτευτεί στις Η.Π.Α. και το gazzetta.gr «φωτίζει» την έως τώρα άγνωστη πορεία του!






Την ώρα που οι άλλοι δύο νεαροί (Χαραλαμπόπουλος και Σκουλίδας), που ξεχώρισαν από την "χάλκινη" Εθνική παίδων στο πρόσφατο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα της Ουκρανίας, ανήκουν στον Παναθηναϊκό και το Περιστέρι αντίστοιχα, αποτελεί απορίας άξιο, πως ο ψηλότερος παίκτης του τουρνουά, ο 16χρονος Έλληνας γίγας των 2,15, που επελέγη την καλύτερη πεντάδα της διοργάνωσης (μ.ο. 14,3π., 10,4ρ. & 2,3κοψ.), δεν θα συνεχίσει να αγωνίζεται στην Ελλάδα!

Ο λόγος για τον Γιώργο Παπαγιάννη (προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν σχετίζεται καθόλου με τον παλαίμαχο διεθνή μπασκετμπολίστα του Απόλλωνα Πατρών και του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ και της Νήαρ-Ηστ, Γιάννη Παπαγιάννη), ο οποίος την ερχόμενη Παρασκευή (30/08) αναχωρεί για τη Φιλαντέλφια των Ηνωμένων Πολιτειών, στα περίχωρα της οποίας βρίσκεται το σχολείο (Westtown School) στο οποίο θα φοιτήσει για τα δύο επόμενα χρόνια...

Το gazzetta.gr συνομίλησε μαζί του και σας παρουσιάζει τις σκέψεις ενός θηριώδη, σωματικά έφηβου, για τη ζωή, το μέλλον του στο μπάσκετ και την αγάπη του για την Εθνική ομάδα και αποκαλύπτει την πρόταση της Ρεάλ Μαδρίτης! Την ίδια ώρα, όλοι όσοι τον γνωρίζουν καλά και παρακολουθούν στενά εδώ και χρόνια την πορεία του, κάνουν λόγο για τον πλέον υποσχόμενο ψηλό στην ιστορία του ελληνικού μπάσκετ!

- Σε τι ηλικία άρχισες να παίζεις μπάσκετ και γιατί;

«Νομίζω ότι λίγο μετά τα 10 μου χρόνια... Μου άρεσε πολύ γιατί έπαιζε ο πατέρας μου τότε, στη Δάφνη Δαφνίου και πήγα στις ακαδημίες του συλλόγου της περιοχής μου, στα Μέγαρα, που λέγεται Νεανική Εστία Μεγαρίδος. Μέσα σε ένα καλοκαίρι, όταν τελείωσα το δημοτικό, ψήλωσα κοντά 12 πόντους κι έτσι πήγα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στα τμήματα υποδομής του Ολυμπιακού...»

- Ποιον είχες προπονητή εκεί;

«Την πρώτη χρονιά είχα τον κ. Βασίλη Πιτσικάλη. Έπαιξα μία χρονιά στα μίνι και την επομένη με προβίβασαν απευθείας στο παιδικό σε ηλικία 13 χρονών! Τη δεύτερη χρονιά αγωνίστηκα σε όλα τα παιχνίδια της παιδικής ομάδας, αλλά επειδή δυσκολευόμουν να πηγαίνω από τα Μέγαρα στον Πειραιά, μου είχαν υποσχεθεί ότι μετά το καλοκαίρι θα μου έβγαζαν κάποια χρήματα για τις μετακινήσεις... Δεν τα βρήκαμε στο οικονομικό κι επειδή εκείνη την εποχή με είχε ζητήσει ο coach Πεδουλάκης, αποφάσισα να φύγω!»

- Και πήγες στο Περιστέρι;

«Στην αρχή έκανα μόνο προπονήσεις γιατί δεν είχα δελτίο και από τον Δεκέμβριο εκείνης της χρονιάς, όταν λύθηκε το πρόβλημα, έπαιζα παράλληλα στο παιδικό και στο αντρικό!»

- Να υποθέσουμε ότι θυμάσαι καλά το ντεμπούτο σου στην Α1 Κατηγορία;

«Εννοείται! Ήταν την προπερυσινή σεζόν κόντρα στον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ και ήμουν 14 ετών! Είχα παίξει και σε άλλο έναν αγώνα, ενώ πέρυσι πήρα μικρό χρόνο συμμετοχής συνολικά σε 6 παιχνίδια!»

- Τι συνέβη και έφυγες από την ομάδα;

«Οι άνθρωποι της ομάδας μου είχαν υποσχεθεί ότι θα ασχοληθούν περισσότερο μαζί μου με ατομικές προπονήσεις, ενώ παράλληλα, λόγω των οικονομικών δυσκολιών στην ομάδα, δεν έπαιρνα τα χρήματα που είχαμε συμφωνήσει για τα οδοιπορικά. Εκείνη την περίοδο μου είχε έρθει μία πρόταση από τη Ρεάλ Μαδρίτης και από ένα αμερικάνικο σχολείο και συζητώντας με τους γονείς μου, συμφωνήσαμε να πάω στην Αμερική για να μιλήσω με τους ανθρώπους του, να ενημερωθώ για το πρόγραμμα και να δω από κοντά τις εγκαταστάσεις κι έτσι πήρα την μεγάλη απόφαση...»

- Σε ποιο σχολείο θα πας;

«Στο Westtown School, που είναι περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από την πόλη της Φιλαντέλφια...»

- Η περίπτωση της Ρεάλ δεν σε απασχόλησε;

«Εννοείται! Μιλήσαμε με τους παράγοντες της ισπανικής ομάδας και εξετάσαμε όλα τα συν και τα πλην της συγκεκριμένης επιλογής, αλλά καταλήξαμε ότι το αμερικάνικο σχολείο, θα αποτελούσε συνολικά καλύτερη προοπτική για μένα...»

- Γιατί ήθελες να πας στην Αμερική;

«Γιατί θέλω να συνδυάσω τον αθλητισμό με τις σπουδές μου! Έχω έφεση στις θετικές επιστήμες και θα ήθελα να ασχοληθώ πολύ με κάτι σχετικό με την τεχνολογία ή την φυσική...»

- Ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός δεν προσπάθησαν να σε εντάξουν στο δυναμικό τους; Ρώταμε επειδή τα τελευταία χρόνια, οι δύο "αιώνιοι" δίνουν πλέον μεγάλη βάση στα νέα ταλέντα του ελληνικού μπάσκετ...

«Με τον Παναθηναϊκό υπήρξε μία επαφή τον περασμένο Δεκέμβριο, λόγω και της παρουσίας του κ. Πεδουλάκη, που με ήξερε από το Περιστέρι, αλλά επειδή προέκυψε η προοπτική της Αμερικής, ουσιαστικά δεν απάντησα ποτέ...»

- Θα σε ενδιέφερε κάποια στιγμή να αγωνιστείς σε κάποια από τις δύο μεγάλες ελληνικές ομάδες;

«Αυτή τη στιγμή έχω θέσει ως προτεραιότητα να τελειώσω το σχολείο στην Αμερική, παίζοντας παράλληλα μπάσκετ στο σχολικό πρωτάθλημα και στη συνέχεια συνδυάσω το αγαπημένο μου άθλημα με τις σπουδές μου σε κάποιο καλό πανεπιστήμιο. Αν έως τότε, έχω γίνει καλός παίκτης και επιλεγώ στο ντραφτ τότε θέλω να δοκιμάσω στο ΝΒΑ. Αν δε μου βγει, τότε θα επιστρέψω στην Ευρώπη...»

- Θα ήθελες δηλαδή να ακολουθήσεις το παράδειγμα του Γιάννη Αντετοκούνμπο;

«Πάρα πολύ! Ήταν εκπληκτικό αυτό που του συνέβη... Απλά εγώ θα ήθελα να τα καταφέρω, παίζοντας πρώτα στο κολέγιο γιατί θέλω να σπουδάσω...»

- Σου άρεσε που έπαιξες με την Εθνική παίδων;

«Πάρα πολύ! Ήταν η πιο ευχάριστη εμπειρία μου, έως τώρα στο μπάσκετ και όνειρό μου είναι να παίξω κάποια στιγμή στην Εθνική ανδρών!»

- Ποιος ήταν ο καλύτερός σου φίλος στην Εθνική;

«Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος! Είμαστε πολύ δεμένοι και μιλάμε πολύ συχνά... Όλο το χειμώνα μου έλεγε τις εμπειρίες του από την ανδρική ομάδα του Παναθηναϊκού κι εγώ επειδή είχα παίξει υπό τις οδηγίες του κ. Πεδουλάκη, του έδινα κάποιες συμβουλές, σχετικά με το πως είναι και τι ζητάει...»

- Γενικά παρακολουθείς τα τεκταινόμενα στον χώρο του μπάσκετ, σε διασυλλογικό και εθνικό επίπεδο;

«Παρακολουθώ τα πάντα και στο πρωτάθλημα και την Ευρωλίγκα, αλλά και όλες τις Εθνικές ομάδες, από την ανδρών μέχρι την κορασίδων και χαίρομαι πολύ όταν η Ελλάδα πετυχαίνει κάποια διάκριση... Γενικά λατρεύω το μπάσκετ και θέλω πολύ να κάνω μία καλή καριέρα...»

- Ποιοι άνθρωποι σε έχουν βοηθήσει έως τώρα στο μπάσκετ;

«Ο κ. Πεδουλάκης ασχολήθηκε πολύ μαζί μου και μαζί με τους συνεργάτες του, τον κ. Βόβορα και τον κ. Διαμαντή, μου έχουν δώσει πολλές συμβουλές και έχουν δουλέψει αρκετές φορές μαζί μου στην προπόνηση... Από 'κει και πέρα, ο coach Μανουσέλης με έχει βοηθήσει πολύ σε πολλά κομμάτια, όπως η ντρίμπλα και οι κινήσεις στο low-post, μου έχει κάνει πολλές ατομικές προπονήσεις »

(Υ.Γ.1): Το gazzetta.gr επικοινώνησε με τον Ολυμπιακό και το Περιστέρι (εκεί βρίσκεται ακόμη το δελτίο του), τις ομάδες από τις οποίες πέρασε και δεν στέριωσε ο νεαρός ταλαντούχος μπασκετμπολίστας και πληροφορήθηκε ότι από τους "ερυθρόλευκους" αποχώρησε λόγω επίμονων οικονομικών απαιτήσεων που εκφράστηκαν με επανειλημμένα άκομψο τρόπο, ενώ από την ομάδα των δυτικών προαστίων μας μεταφέρθηκε ότι η οικονομική ασυνέπεια του συλλόγου προς τον νεαρό, τον αποπροσανατόλισε με αποτέλεσμα να αποκτήσει αδιάφορη συμπεριφορά.


(Υ.Γ.2): Στο Westtown School, ο Γιώργος Παπαγιάννης θα βρει έναν ακόμη Έλληνα, τον 17χρονο Δημήτρη Φωτόπουλο που έχει ύψος 2,07 και έχει περάσει και αυτός από το Περιστέρι.  

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια