Παρουσιάστηκε ο νέος ομοσπονδιακός τεχνικός-Tρινκιέρι: «Μεγάλο αίσθημα ευθύνης»


Ο Αντρέα Τρινκιέρι παρουσιάστηκε επίσημα ως νέος ομοσπονδιακός τεχνικός της Εθνικής Ανδρών το μεσημέρι στο Caravel.










Το «παρών» έδωσαν ο πρόεδρος της ΕΟΚ, Γιώργος Βασιλακόπουλος, ο γενικός γραμματέας, Παναγιώτης Τσαγκρώνης, οι τρεις συνεργάτες του Δημήτρης Παπανικολάου, Γιώργος Λιμνιάτης και Ηλίας Καντζούρης, καθώς και ο νέος γενικός αρχηγός της Εθνικής, Λιβέρης Ανδρίτσος. Να τι δήλωσαν:

Γιώργος Βασιλακόπουλος: «Είναι μεγάλη χαρά μας που έχουμε επιτέλους κοντά μας τον Αντρέα Τρινκιέρι. Υπήρχαν δυσκολίες, προβλήματα που ανέκυψαν την περίοδο αυτή και καθυστέρησε η άφιξή του. Ξέρετε ποιος είναι και έχετε παρακολουθήσει τη διαδρομή του. Η ανθρώπινη σχέση είναι αυτή που προάγει τις διαδικασίες και φέρνει τον έναν πιο κοντά στον άλλο. Έτσι μπορούμε να εκτιμήσουμε καλύτερα τα αποτελέσματα μιας δουλειάς. Η συνεργασία μας είναι μέχρι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αλλά θέλω να πιστεύω και μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016. Πρώτος σταθμός είναι το Ευρωμπάσκετ της Σλοβενίας, όπου στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε ακόμη και την πρώτη θέση. Έχουμε μια πολύ καλή ομάδα, έναν προπονητή που έχει αποδείξει στο παρελθόν στην Ιταλία και την Ευρωλίγκα πως είναι άριστος γνώστης της ευρωπαϊκής πραγματικότητας και μου έχει κάνει εντύπωση ο τρόπος που δουλεύει. Είναι εργατικός και δίνει σημασία στην ανθρώπινη σχέση».

«Έχει έρθει σε επαφή με όλους τους Έλληνες διεθνείς, που παίζουν εντός κι εκτός της χώρας. Δυστυχώς πολλά παιδιά με την πολιτική που ακολουθήσαμε, όχι ως ομοσπονδία, μετέβησαν σε άλλες χώρες. Εδώ είναι μια πρώτη απάντηση σε κάποιους κυρίους που κάνουν κριτική ανεξάρτητα από το θέμα. Δεν ενδιαφέρονται από τον αγωνιστικό χώρο που υπάρχουν τόσοι ξένοι ή που τόσα παιδιά παίζουν εκτός Ελλάδος, δεν ενδιαφέρονται ότι είμαστε Ευρωπαίοι, αλλά λένε ότι επιλέξαμε ξένο. Επιλέξαμε έναν Ευρωπαίο προπονητή, που έχει τα ίδια δικαιώματα εργασίας. Είναι πολύ συντεχνιακό το επιχείρημα ‘γιατί να μην είναι Έλληνας;’. Γιατί δεν το άκουσα πέρυσι που δύο σπουδαίοι προπονητές ήταν στα δύο μεγάλα μας σωματεία. Είμαστε Ευρωπαίοι, έχουμε Ευρωπαίο προπονητή και πάμε για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα».

«Καλωσορίζω τον Αντρέα Τρινκιέρι, ελπίζω να τον στηρίξετε, είναι πολύ επικοινωνιακός. Θέλουμε να πάει καλά η Εθνική ομάδα μπάσκετ, όλοι μας, σε καιρούς δύσκολους όχι μόνο για την πατρίδα μας, αλλά και για το άθλημα και το αθλητικό κίνημα. Η Εθνική θα σταθεί στο ύψος της και θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες».

Αντρέα Τρινκιέρι: «Θα πω καλημέρα και καλησπέρα (σ.σ. στα ελληνικά), επειδή η ώρα είναι 14:00 (γέλια). Έχω ένα μεγάλο αίσθημα ευθύνης. Δεν είναι ώρα να ξαναπούμε ότι είμαι χαρούμενος ή είναι τιμή μου. Είναι κάτι αυτονόητο. Το ελληνικό μπάσκετ είναι ένα από τα πιο ισχυρά στον κόσμο ιστορικά».

«Η θέση μου, λοιπόν, έχει μεγάλες ευθύνες. Όλα τα μεγάλα πράγματα δεν είναι ποτέ εύκολα. Και καταλαβαίνω πολύ καλά όταν εξήγησε ο κ. Βασιλακόπουλος ποιοι είναι οι στόχοι. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά τα πράγματα. Όταν η ομάδα μπαίνει στο γήπεδο, πάντα πάει να κερδίσει. Όμως πάντα υπάρχει ένα ‘αλλά’. Πρέπει να ξεκινήσουμε από το τελευταίο παιχνίδι, που ήταν ένα άσχημο ματς, απέναντι στη Νιγηρία και πρέπει να αρχίσουμε από εκεί κάτι καινούριο, ελπίζουμε καλύτερο».

«Πριν δέκα μέρες είχαμε την ελπίδα πως δύο ελληνικές ομάδες θα είναι στο Final 4. Τώρα έχουμε μία, αλλά και πάλι αυτό σημαίνει πως το μπάσκετ στην Ελλάδα πηγαίνει καλά. Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός έκαναν καταπληκτική σεζόν στην Ευρωλίγκα και είναι μεγάλη επιτυχία η παρουσία μιας ελληνικής ομάδας στο Final 4. Όμως πρέπει να ξεκινήσουμε από το Προολυμπιακό Τουρνουά. Πρέπει να αρχίσουμε από εκεί για να τα πάμε καλύτερα».

«Το πώς δεν μπορώ να σας το πω τώρα. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή. Μπορεί να έχω ιδέες, αλλά η σεζόν είναι ακόμη σε εξέλιξη. Υπάρχει το ελληνικό πρωτάθλημα, το Final 4 και υπάρχουν πολλοί παίκτες που έχουν υποχρεώσεις στο εξωτερικό. Όπως ξέρετε, είμαι προπονητής στην Καντού και σε δέκα μέρες αρχίζουμε τα play offs μετά από μία δύσκολη σεζόν. Έχω τρεις συνεργάτες που πήγαν σε όλη την Ευρώπη, είδαν και μίλησαν με όλους τους παίκτες που υπολογίζουμε».

«Μια πολύ σημαντική λέξη για μένα είναι η εμπιστοσύνη. Τους εμπιστεύομαι και σας ζητώ να με εμπιστευτείτε. Τίποτα δεν είναι δωρεάν και το ξέρω, αλλά νιώθω την ευθύνη. Τώρα περιμένουμε να τελειώσει μία δύσκολη σεζόν, αλλά αυτοί οι τρεις συνεργάτες μου έχουν τα πάντα υπό έλεγχο. Είμαστε τυχεροί γιατί το 90% των παικτών μας παίζουν στην Ευρωλίγκα ή το Eurocup και μπορούμε να τους παρακολουθούμε».

«Ξέρω πως δεν μπορώ να αρέσω σε όλους. Το καταλαβαίνω αυτό. Όμως πρέπει να ξέρετε πως είμαι τυχερός γιατί έκανα το πάθος μου επάγγελμα. Δεν ξυπνάω στις πέντε το πρωί για να δουλέψω σε ένα εργοστάσιο. Το να είμαι προπονητής στην Εθνική ομάδα είναι τεράστια ευκαιρία. Πώς το κατάφερα αυτό; Πήρα μια ομάδα που ήταν εκτός Ευρωλίγκας για 30 χρόνια και μαζί καταφέραμε κάτι απίστευτο. Πέρυσι φτάσαμε μία ανάσα από την πρόκριση στα προημιτελικά έχοντας μόνο δύο παίκτες που έχουν παίξει στην Ευρωλίγκα. Για να τα καταφέρεις στο μέλλον πρέπει να μάθεις από το παρελθόν. Και δεν μπορώ να ξεχάσω τι κάναμε με την Καντού. Σε όλες τις χώρες είναι το ίδιο, αναγνωρίζουν περισσότερο τη δουλειά σου στο εξωτερικό παρά μέσα στην ίδια τη χώρα σου».

«Κάναμε πολύ σημαντικά πράγματα με το μπάτζετ που είχαμε και δεδομένου από πού ερχόμαστε. Θέλω να ευχαριστήσω και την Καντού που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία. Θα δώσω το 100%, τον καλύτερο εαυτό μου. Δεν θα είναι εύκολο, γιατί τίποτα δεν είναι εύκολο. Νιώθω τυχερός που γνώρισα τον κ. Βασιλακόπουλο. Στη ζωή υπάρχουν κάποιες παράξενες συναντήσεις. Κάναμε ‘κλικ’ πολύ γρήγορα, μέσα σε ένα λεπτό».

-για το αν μπορεί να ακολουθήσει το πετυχημένο παράδειγμα των συμπατριωτών του Τζιαμπάολο Μοντάλι και Σάντρο Καμπάνια: «Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος σαν άνθρωπος. Έχω ιταλικό αίμα, αλλά είμαι κάτι σαν κοκτέιλ. Είχα την τύχη να δω τον κόσμο με διαφορετικό μάτι, γιατί η μητέρα μου είναι από την Κροατία, ο πατέρας μου είναι από τις ΗΠΑ και μεγάλωσα στην Ιταλία. Αυτό είναι πλεονέκτημα, ίσως και πρόβλημα (γέλια). Αντιλαμβάνομαι τη νοοτροπία και τις διαφορές. Δεν νιώθω υπό αυτή την έννοια τόσο Ιταλός».

-για τις επαφές με τους διεθνείς: «Θα είμαι πολύ ευθύς. Έχω μία καλή αίσθηση. Εδώ οι παίκτες νοιάζονται. Νοιάζονται για την Εθνική ομάδα. Αυτό μου έκανε μεγάλη εντύπωση».

-για τη φιλοσοφία του: «Η φιλοσοφία μου είναι απλή. Πιστεύω πως το λίγο είναι καλύτερο από το πολύ. Ειδικά όταν έχεις να ενώσεις δώδεκα άτομα. Δεν πιστεύω πως έχω πρόβλημα να περάσω αυτή τη φιλοσοφία σε Έλληνες παίκτες. Αυτό που κατάλαβα παίζοντας κόντρα σε ελληνικές ομάδες διαπίστωσα ότι διαβάζουν καλά το παιχνίδι, παρότι δεν πηδούν σαν τον Λεμπρόν Τζέιμς και δεν τρέχουν σαν τον Ντέρικ Ρόουζ. Η φιλοσοφία είναι απλή. Καλή άμυνα και κυκλοφορία της μπάλας στην άμυνα. Δεν βλέπω πολλές ελληνικές ομάδες να παίζουν διαφορετικά. Ομαδική άμυνα και ομαδική επίθεση».

-για τους Διαμαντίδη και Παπαλουκά: «Πρέπει να ξέρεις ποιος είσαι και πού βρίσκεσαι. Έχω μεγάλο σεβασμό για ό,τι έκανε και κάνει ακόμη στην καριέρα του ο Διαμαντίδης. Αναρωτιέμαι ποιος είμαι εγώ για να πάω στην πόρτα του και να του ζητήσω να επιστρέψει, από τη στιγμή που το έχει κάνει όλη η Ελλάδα τα δύο τελευταία χρόνια. Όμως ίσως όταν έρθω να τον καλέσω για έναν φραπέ και να μιλήσουμε για μπάσκετ. Το πιθανότερο είναι να μου διδάξει εκείνος κάποια πράγματα. Για τον Παπαλουκά μίλησα με τον Μεσίνα, τον βοηθά, ακόμη δεν μπορεί να κάνει τέτοιες επιλογές γιατί η σεζόν είναι σε εξέλιξη και θα δούμε. Είμαστε πάντως τυχεροί, γιατί έχουμε τον Σπανούλη. Τρεις είναι οι κυρίαρχοι παίκτες στην Ευρώπη, Διαμαντίδης, Σπανούλης και Ναβάρο. Είμαστε τυχεροί που έχουμε τον έναν».

-για τον Αντώνη Φώτση: «Χθες αντιμετωπίσαμε με την Καντού την Αρμάνι Μιλάνο και χάσαμε. Δεν χρειαζόταν έξτρα κίνητρο ο Φώτσης. Ας πούμε ότι είμαστε 1-1, γιατί είχαμε κερδίσει εμείς στο Μιλάνο. Ο Φώτσης είναι ο αρχηγός της ομάδας και χθες έκανε ένα αρκετά καλό παιχνίδι».

-τους παίκτες που θα χρειαστεί να «κόψει»: «Δεν με απασχολεί αυτή τη στιγμή ποιους θα κόψω στο τέλος, αλλά θα με απασχολήσει. Υπάρχουν δύο τρόποι: ή να πάρεις τους δώδεκα καλύτερους παίκτες ή να προσπαθήσεις να φτιάξεις μια ομάδα, κάτι που σημαίνει πως θα πάρεις ρολίστες. Εγώ κλίνω περισσότερο προς τη δεύτερη άποψη. Όμως έχουμε πολύ δρόμο μέχρι τότε. Τώρα μπορώ να σας πω τέσσερα ονόματα: Κατσίβελης, Γιάνκοβιτς, Καββαδάς και Παππάς. Αυτοί οι τέσσερις θα είναι σίγουρα μέρος από κάτι».

-για την επιλογή των συνεργατών του: «Πάνω από το ταλέντο είναι η χημεία. Μίλησα με τον πρόεδρο και μου έθεσε υπόψη κάποια πράγματα. Εγώ δεν ήμουν καν παίκτης (γέλια). Είναι ένα στοιχείο που λένε οι παίκτες ‘αίσθηση’. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα καλό σταφ, είναι μια ομάδα μέσα στην ομάδα. Έχουμε δύο πρώην παίκτες, τον Δημήτρη Παπανικολάου και τον Γιώργο Λιμνιάτη, έχουμε και τον Ηλία Καντζούρη που τον γνωρίζω πολλά χρόνια. Χρειάζεται στρατηγική και χημεία. Έχουμε καλή χημεία αυτή τη στιγμή, αλλά δεν μπορώ να σας πω ποιος είναι ο ρόλος του καθενός. Θα το δούμε στην πράξη. Όμως τους εμπιστεύομαι και πιστεύω στη χημεία. Στο τέλος, ούτως ή άλλως, φταίει πάντα ο προπονητής».

-για τις διαφορές μεταξύ προπονητή σε σύλλογο και εθνική ομάδα και πώς βλέπει τον εαυτό του στο νέο του ρόλο: «Η ερώτηση είναι παράξενη. Η απάντηση είναι πως δεν ξέρω. Δεν έχω κάνει ακόμη κάτι, γι’ αυτό. Πρέπει να έχεις ένα καλό επίπεδο αυτοεκτίμησης για να κάνεις αυτή τη δουλειά. Ένα είναι σίγουρο, ο προπονητής είναι πολύ μόνος. Για να επιβιώσεις πρέπει να έχεις καλή γνώμη για το τι μπορείς να κάνεις. Όμως ποτέ μην κάνεις το λάθος ότι αυτό που πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις θα το κάνεις. Χωρίς θυσίες, σκληρή δουλειά και τύχη δεν θα πετύχεις πολλά. Ξέρετε τον όμιλό μας στο Ευρωμπάσκετ; Είναι τέσσερις ομάδες που καμία δεν πρέπει να αποκλειστεί, όμως μία θα μείνει».

-για το Final 4 της Ευρωλίγκας: «Η ΤΣΣΚΑ περιμένει ένα χρόνο για το ματς με τον Ολυμπιακό και θα πάνε με ό,τι όπλα έχουν στη διάθεσή τους. Αυτό που έγινε πέρυσι, και ήμουν εκεί, είναι κάτι που συμβαίνει μια φορά στα 30 χρόνια. Όλοι πιστεύετε πως δεν θα ξαναγίνει. Αλλά ο Ολυμπιακός έδειξε ότι παίζει με κότσια. Είναι ένα επικίνδυνο παιχνίδι, μπορεί να γίνει κάτι. Όποιος κερδίσει θα έχει μεγάλες πιθανότητες για το τρόπαιο, γιατί το Ρεάλ-Μπαρτσελόνα θα είναι ένας πόλεμος, όχι ένα συνηθισμένο παιχνίδι και θα είναι εξουθενωμένες. Και πάντα το Final 4 είναι η ώρα του Σπανούλη».

-το φιλικό προς τιμήν του Νίκου Γκάλη: «Είδα τον Γκάλη να παίζει. Ήμουν στο παιχνίδι στο Μιλάνο, που έγινε η ανατροπή από τους 31 πόντους. Ήταν ο πρώτος παίκτης από το ΝΒΑ που έπαιξε στην Ευρώπη. Μιλάω για τον τρόπο που έπαιζε. Δυστυχώς έχω play offs και δεν μπορώ να έρθω, αλλά ευχαριστώ για την πρόσκληση».

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια