Το success story της Ναυσικάς Σταυρίδου-Η «Μetrosport» και ο Στέλιος Παρθενάκης πέρασαν από... ανάκριση την διεθνή αθλήτρια που μίλησε για όλη την πορεία της ζωής της

Υπάρχουν κατηγορίες ανθρώπων που είναι καλοί ή πολύ καλοί σε αυτό που κάνουν... Ομως, υπάρχει και μια κάστα… ανθρώπων όπως και αθλητών, οι οποίοι είναι στον βαθμό του άριστου, η θέληση και η προσπάθειά τους επιβραβεύονται με διακρίσεις και επίτευξη υψηλών στόχων.

Η Ναυσικά Σταυρίδου ζούσε και ανέπνεε για το μπάσκετ, αλλά είναι και ένας άνθρωπος πολύ καταρτισμένος γνωστικά. Στα 33 της χρόνια μέτρησε 22 έτη παρουσίας στο παρκέ, πλέον αποφάσισε να διακόψει μια πολύ έντονη καριέρα χωρίς βαρύγδουπες ανακοινώσεις. Οπως αυτή επέλεξε και ήθελε...

Εχει περάσει από ΜΕΝΤ, Siemens, ΠΑΟΚ, Αρη, Λούλεα, Αναγέννηση, Παναθλητικό Συκεών. Η δράση της εκτός παρκέ εξίσου αξιοθαύμαστη. Κατηγορία σπουδές: πολιτικός μηχανικός, Διοίκηση Επιχειρήσεων (πτυχίο), αντισεισμικές κατασκευές (μεταπτυχιακό), ανανεώσιμες πηγές-ανεμογεννήτριες (διδακτορικό), όπως και μια πιστοποίηση-μεταπτυχιακού επιπέδου πάνω σε project management.

Πλην της δουλειάς της στο ελληνικό δημόσιο σαν πολιτικός μηχανικός, μετράει επαγγελματική παρουσία και στο εξωτερικό. Καθόλου τυχαίο δεν αποτελεί το γεγονός ότι πρόσφατα ο Σ.Ε.Ε.Δ.Α. (Σύλλογος Ελλήνων Εξαιρετικά Διακριθέντων Αθλητών) την τίμησε για την προσφορά της στο μπάσκετ στα 4α ΣΕΕΔΑ Sport Awards που πραγματοποιήθηκαν στην Θεσσαλονίκη.

Η «Μ» πέρασε από ανάκριση την διεθνή αθλήτρια που μίλησε για όλη την πορεία της ζωής της. «Εχω τελειώσει Πολιτικός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης, έκανα μεταπτυχιακό και διδακτορικό συνδυάζοντας πάντα τις σπουδές με το μπάσκετ το οποίο αγάπησα και υπηρέτησα για 22 χρόνια της ζωής μου. Επίσης, τελείωσα Διοίκηση Επιχειρήσεων. Θεωρώ πως δεν υπάρχει εμπόδιο στη θέληση ενός ανθρώπου να μάθει και να εξελίξει τη γνώση του και τη μόρφωσή του. Γενικά, είμαι άνθρωπος της δράσης και δε διστάζω να ασχοληθώ με πράγματα τόσο στον αθλητισμό, όσο και στην επαγγελματική μου δράση».

Εκτός από την πολυπληθή της παρουσία σε συλλόγους, έχει συμμετάσχει σε δυο All Star Game Πρωταθλήματος, συμπεριλήφθηκε στην καλύτερη 5άδα του Πρωταθλήματος το 2014, ενώ έχει φορέσει για αρκετά χρόνια και το εθνόσημο τόσο στις «μικρές εθνικές» (κορασίδων, νεανίδων, Νέων Γυναικών) όσο και με την Εθνική Γυναικών. Υπήρξε μέλος της εθνικής ομάδας «3 on 3» με συμμετοχές σε Παγκόσμια και Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα.

Παράλληλα, με το μπάσκετ φρόντισε να συνδυάζει την δράση της με το εξωτερικό. «Εχω συνδυάσει το μπάσκετ με τις σπουδές μου, αλλά και την παρουσία μου στον επαγγελματικό στίβο. Εχω εργαστεί στο Ντουμπάι, στη Ιταλία, στην Αγγλία με σκοπό να διευρύνω τον γνωστικό μου αντικείμενο και να διευρύνω τους ορίζοντές μου. Είμαι άνθρωπος που δε θα σταματήσω να δοκιμάζω νέα πράγματα και να τεστάρω τις δυνάμεις μου. Γενικά, βαριέμαι εύκολα και για τον λόγο αυτό θέλω συνέχεια να επεκτείνω τις δεξιότητές μου».

Το μπάσκετ φυσικά είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο της ζωής της. Αλλωστε, υπήρχε και στο οικογενειακό DNA. «Η μητέρα μου έπαιζε μπάσκετ, όπως και η θεία μου. Το μπάσκετ λοιπόν ξεκίνησε από τη ΜΕΝΤ, όπου φρόντιζα ουσιαστικά να αποφορτίζομαι. Γενικά, είμαι των ομαδικών σπορ και για τον λόγο αυτό ήμουν πάντα ανταγωνιστική. Ακόμα και σαν παιδί, ποτέ δεν αμέλησα τις σχολικές υποχρεώσεις. Από τη ΜΕΝΤ μέχρι και τον Παναθλητικό Συκεών φρόντισα να είμαι απόλυτα επαγγελματίας και να δίνω το 100%. Το μπάσκετ είναι τρόπος ζωής για μένα, αλλά θεώρησα πως σταμάτησα την κατάλληλη χρονική στιγμή».

Διεθνής με τις εθνικές από το 1999 σε όλα τα κλιμάκια έχει μάθει να αγαπάει το ελληνικό μπάσκετ και να έχει άποψη. «Νομίζω πως η παρουσία μου στο παρκέ όλα αυτά τα χρόνια με έχει γεμίσει με εμπειρία και γνώση γύρω από τον χώρο. Γενικά, με ενδιαφέρει σε ενδεχόμενο πόστο που θα αναλάμβανα κάποια στιγμή στο μπάσκετ, να είναι ξεκάθαρες οι συνεργασίες και διακριτοί οι ρόλοι. Στην παρούσα φάση η προπονητική είναι μια επιλογή, που θα πρέπει να συνοδευτεί με συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας. Στο μέλλον ίσως το σκεφτώ, αλλά αυτή τη στιγμή με απασχολεί πιο πολύ η δουλειά μου και παράλληλα να γυμνάζομαι. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς τη γυμναστική».

Οπως έχει μάθει να είναι απαιτητική με τον εαυτό της, θέλει και από τους άλλους να έχουν σωστή και δίκαιη αντιμετώπιση. Για τον λόγο αυτό κρατάει συγκεκριμένες αναμνήσεις. «Το σημαντικό είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, οι φιλίες που δημιουργούνται. Από εκεί και πέρα ξεχωριστές στιγμές στην καριέρα μου ήταν η κατάκτηση της 4ης θέσης στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα με την Εθνική Νέων Γυναικών. Μια εξίσου δυνατή στιγμή ήταν και ο τελικός Κυπέλλου με την Αναγέννηση Ρυσίου κόντρα στο Ελληνικό, ένα παιχνίδι στο οποίο προηγούμασταν επί 39 λεπτά και το χάσαμε στο τέλος. Επίσης, πάντα, ήθελα να δίνω τον καλύτερο μου εαυτό και το πετυχαίνω ήταν πάντα ένα κίνητρο για μένα».

Ακόμη, το ρεπερτόριο… περιλαμβάνει και ξένες γλώσσες. «Η γνώση ξένων γλωσσών ήταν πάντα κάτι χρήσιμο. Μιλάω γερμανικά, αγγλικά, ιταλικά και γαλλικά, είναι σημαντικό να μπορείς να συνεννοείσαι ειδικά στο εξωτερικό. Στο πρόγραμμα είναι και τα ρώσικα...», τονίζει η πολυσχιδής Ναυσικά Σταυρίδου.

Η ενασχόληση της στον ελεύθερο χρόνο περιλαμβάνει μπιτς βόλεϊ και ερασιτεχνικό σχεδιασμό μπιζού-κοσμημάτων. «Προσπαθώ να καταπιάνομαι ότι με ενδιαφέρει, είναι πηγή ζωής για μένα.

Σε ό,τι κάνει κάποιος θέλει διαρκή προσπάθεια, πειθαρχία, επιμονή και στόχο. Προσωπικά, είμαι πολύ αυστηρή με τον εαυτό μου και αυτό ίσως να είναι το πιο σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα μου».

Σίγουρα, η ιστορία της περιλαμβάνει πολλά μικρά και μεγάλα κεφάλαια που είναι success stories και θα μπορούσαν να διδάσκονται σε σχολές που αφορούν τον αθλητισμό.

Εν κατακλείδι, πάντως, το πάθος της για όλα αυτά που κάνει και τα επιτεύγματά της είναι άξια αναφοράς.

Από την έντυπη έκδοση της Metrosport

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια