Γυμνόπουλος: «Η επόμενη μέρα μου έχει… πολύ μπάσκετ»

Ο Αίαντας Ευόσμου παρουσίασε ενα καταπληκτικό σύνολο στον βόρειο όμιλο της Γ Εθνικής. Νέα παιδιά γεμάτα όρεξη για μπάσκετ πλαισιωμένα από τρεις έμπειρους παίκτες έπαιξαν πολύ ωραία και κέρδισαν την εκτίμηση του φίλαθλου κόσμου και των αντιπάλων. Στα χνάρια της ανδρικής και η under21 του συλλόγου.

Υπεύθυνος για όλα αυτά ήταν ο Φοίβος Γυμνόπουλος που στην πρώτη του χρονιά σαν προπονητής μεταλαμπάδευσε βασικές αρχές που είχε στην σπουδαία καριέρα του σαν αθλητής και άφησε το στίγμα του στην ομάδα του Αίαντα. Ο προπονητής της ομάδας της Θεσσαλονίκης μίλησε στο basket247.gr για τον απολογισμό της χρονιάς και την επόμενη μέρα του στο μπάσκετ.

Για τον απολογισμό της χρονιάς:

«Ήταν μια χρονιά που πήραμε την απόφαση να στηριχτούμε σε νέα παιδιά 19χρονα και 20Χρονά κατά βάση, χωρίς εμπειρία σε ανδρικά πρωταθλήματα αλλά με αποκλειστικό κριτήριο την όρεξη τους για δουλειά και την δίψα για διάκριση. Με τρεις μόνο άνδρες που οι δυο είχαν μεγάλη εμπειρία στις εθνικές κατηγορίες και μπόρεσαν να προσαρμοστούν (δεν είναι εύκολο) στο νεανικό και χωρίς εμπειρία ρόστερ της ομάδας.

Η μεγαλύτερη επιβράβευση για μένα και την φετινή πορεία της ομάδας που στηρίχτηκε στην πολύ δουλειά είναι πως όλοι οι παίκτες μας είναι πλέον στόχοι ομάδων μεγαλύτερων κατηγοριών και κάποιοι μέσα στην χρονιά κίνησαν το ενδιαφέρον για τα αναπτυξιακά προγράμματα των εθνικών ομάδων. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή για μένα».

Πως καθοδήγησες τους νέους παίκτες πράγμα δύσκολο για ένα νέο προπονητή. Πως ήταν το κομμάτι της εμπειρίας του προπονητή;

«Η προσέγγιση μου στους παίκτες μου και γενικά στους ανθρώπους δεν έχει να κάνει με την ιδιότητα μου (παίκτης, προπονητής) αλλά με αποκλειστικό γνώμονα τις αρχές και τις αξίες που έχω στην ζωή μου. Εκεί στηρίχτηκα στην πρώτη μου χρονιά σαν προπονητής και η σχέση με τους παίκτες μου ήταν χτισμένες σ αυτήν την βάση (εμπιστοσύνη, τιμιότητα αλήθεια).

Έννοιες που προσωπικά θεωρώ χτίζουν μια ομάδα. Οδηγός μου και οι συμβουλές μου στα νέα παιδία είχαν να κάνουν με τα βιώματα μου και τις εμπειρίες μου τόσα χρόνια στα γήπεδα. Όλα τα λάθη και οι παρορμητικές κάποιες φορές συμπεριφορές μου, που πήγαζαν από το πάθος μου για νίκη και διάκριση της εκάστοτε ομάδας μου.

Τώρα σαν προπονητής είναι οι κόκκινες γραμμές για τους παίκτες μου (νεύρα, διαμαρτυρία σε διαιτητές, αντεγκλήσεις με αντιπάλους). Όλα αυτά τα απαγορεύω δια ροπάλου στους αθλητές μου. Άλλωστε οι άνθρωποι πρέπει να μαθαίνουν από τα λάθη τους και αυτό είναι πολύ χρήσιμο για την συνέχεια τους».

Η επόμενη μέρα σου για το μπάσκετ;

«Η απόφαση που πήρα πέρσι το καλοκαίρι είναι να συνεχίσω το ταξίδι μου στο μπάσκετ ως επαγγελματίας προπονητής. Τα βασικά στοιχεία του οποίου θεωρώ πως πρέπει να είναι η παιδαγωγικότητα (σε όλες τις μορφές της) και η εργατικότητα. Τώρα για μένα η επόμενη μέρα έχει να κάνει στην σκέψη μου με την περαιτέρω επιμόρφωση μου σε όλα τα επίπεδα πάνω στο μπάσκετ (διάβασμα, παρακολούθηση σεμιναρίων, ταξίδια για μπάσκετ) θα μιλήσω με τον Αίαντα ο οποίος έχει και τον πρώτο λόγο στις σκέψεις μου».


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια