Ιβάνα Ράτζα: «Γιατί όχι και στο WNBA»

Το Eurobasket.com ανέβασε στην ιστοσελίδα του μια συνέντευξη της 16χρονης φόργουορντ του Πρωτέα Βούλας Ιβάνα Ράτζα σαν της πιο νέας  αθλήτριας μπάσκετ που αγωνίζεται Πανευρωπαϊκά  σε επίπεδο Α1 της κορυφαίας λίγκας γυναικών της χώρας. Διαβάστε την:




 Όπως αντιλαμβάνομαι  το μπάσκετ έχει να κάνει στην περίπτωσή σου με τους  γονείς σου και  είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της επιτυχίας σου όσον αφορά  την επίδραση των γονέων στην αρχή της καριέρας σου, καθώς ήταν επαγγελματίες καλαθοσφαιριστές και προπονητές ; Μήπως οι γονείς έχουν δώσει βοήθεια και συμβουλές;

 Οι γονείς μου πιστώνονται το ξεκίνημά μου στον αθλητισμό και τις επιτυχίες μέχρι στιγμής. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ποτέ δεν είχε αντίκτυπο στην επιλογή του αθλήματος που έχω ασχοληθεί. Αρχισα με το μπαλέτο και στη συνέχεια άλμα εις ύψος για να ακολουθήσει  το μπάσκετ που τελικά  επικράτησε. Μπάλα και συλλογικό άθλημα . Και από τότε  άρχισα την καριέρα μου στο μπάσκετ ...

Σίγουρα οι γονείς μου  με βοήθησαν  με τις συμβουλές και τις προτάσεις τους . Είναι αυτοί που με θάρρος, παρέχουν στήριξη σε όλες τις αποφάσεις μου και είναι πάντα μαζί μου ...

 Πότε και πού έχετε άρχισες να παίζεις μπάσκετ ;

 Έχω αρχίσει να παίζει μπάσκετ, όταν ήμουν στα οκτώ μου χρόνια στην Κύπρο .

 Γεννήθηκες  στην Κύπρο, αλλά οι ρίζες σου  είναι από τη Σερβία. Πώς μεγαλώνεις σε ξένη χώρα;

 Αν και οι ρίζες μου είναι από τη Σερβία και γεννήθηκα στην Κύπρο, μεγάλωσα σαν όλα τα άλλα παιδιά από τη Σερβία και την  Κύπρο σε ένα όμορφο και υγιές περιβάλλον . Οι γονείς μου ήταν οι πρώτοι προπονητές (μαμά) και αμέσως μου έγινε βασικά κατανοητή η φιλοσοφία, η πειθαρχία και το αθλητικό πνεύμα που έφεραν για μένα και την αδελφή μου, ανεξάρτητα με οποιοδήποτε περιβάλλον στο οποίο έζησα.

 Ποιο είναι το επίπεδο του μπάσκετ στα σωματεία και τα σχολεία στην  Κύπρο;

 Δυστυχώς το γυναικείο μπάσκετ στην Κύπρο στα σχολεία και στους συλλόγους  βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο και δεν υπάρχουν  πολλά περιθώρια για πρόοδο ανταγωνισμό και ο ανταγωνισμός είναι μικρός . Για παράδειγμα η  εθνική ομάδα των γυναικών της Κύπρου  δεν συμμετέχει σε πρωταθλήματα  για μεγάλο χρονικό διάστημα .. .

 Πότε και γιατί μετακόμισες στην Ελλάδα οικογενειακά  και μπορεί να  κάνεις σύγκριση  μεταξύ ελληνικού και κυπριακού μπάσκετ ;

 Αυτός είναι ο μεγαλύτερος λόγος για την οικογένειά μας να πειστεί το 2012 να  αλλάξει τόπο διαμονής και να έρθει στην Ελλάδα, σε ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο σε σύγκριση με εκείνο της  Κύπρου. Υπάρχουν  αρκετές κορυφαίες ομάδες και ως εκ τούτου ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλότερος. Παίζει σημαντικό ρόλο να έχουμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε με το σχολικά αθλητισμό ακόμη και σε Παγκόσμιο σχολικό  Πρωτάθλημα, όπου η αδελφή μου και εγώ συμμετείχαμε με το Αριστοτέλειο κολλέγιο στο Λιμόζ το καλοκαίρι του 2015.

 Τι γνώμη έχεις που η αδερφή σου θα αγωνιστεί σε κολεγιακό επίπεδο στο NCAA ; Θα το έκανες κι εσύ;

 Η απόφαση της  αδερφής μου  να μελετήσει και να παίξει μπάσκετ στο κολέγιο είναι μεγάλη, διότι δίνει προοπτική να συνδυάσεις οργανωτικές απαιτήσεις και το υψηλότερο δυνατό επίπεδο αθλητισμού. Εγώ ακόμα δεν έχω αποφασίσει, αλλά γιατί να μην ακολουθήσω την αδελφή μου  πέρα από τον Ατλαντικό;

 Πού αγωνίζεσαι τώρα; Όπως αντιλαμβάνομαι είσαι η νεότερη παίκτρια στην Ευρώπη που παίζει σε μεγάλη Λίγκα και μάλιστα με σημαντικό χρόνο συμμετοχής ( 20 λεπτά);

 Αυτή τη στιγμή αγωνίζομαι στον Πρωτέα  Βούλας από την Αθήνα στην Α1 μια ομάδα στην οποία υπάρχει συνδυασμός με μεγάλες έμπειρες και νεαρές αθλήτριες Οι πιθανότητες  για την επίτευξη προόδου είναι μεγάλη, η ατμόσφαιρα, η οργάνωση στην ομάδα απλά φοβερή. Προπονούμαστε τρεις  φορές ημερήσια , το πρωί πριν το σχολείο και το βράδυ. Είναι πολύ σπουδαίο ότι αγωνίζομαι δίπλα σε εγνωσμένης αξίας αθλήτριες  λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία μου ...

 Ενδιαφέρον είναι ότι μπορείς ακόμα να επιλέξεις σε ποια Εθνική ομάδα (Ελλάδας Κύπρου ή Σερβίας) θα αγωνιστείς ;

 Είναι αλήθεια ότι έχω δυνατότητα να αγωνιστώ για όλες αυτές τις ομάδες.. Θα αποφασίσω  φέτος ..

 Τι  σχέδια κάνεις και πώς βλέπεις τον εαυτό σου  στο μέλλον;

 Στόχος μου τώρα είναι να πετύχω  όσο το δυνατόν περισσότερο, κάθε μέρα να γίνομαι καλύτερη και ισχυρότερη και τα αποτελέσματα θα έρθουν μόνα τους. Γιατί όχι μια μέρα να αγωνιστώ και στο  WNBA.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια