Λύμουρα: «Δικαιώνομαι που ήρθα στον Πρωτέα»

Η Λολίτα Λύμουρα μιλάει για πρώτη φορά για όλους και για όλα μετά τη μεταγραφή της στον Πρωτέα Βούλας. O Μάριος Περδικάρης για λογαριασμό του insidesports.gr μίλησε μαζί της και σας παρουσιάζει όσα είπε, λίγες ώρες μετά το σπουδαίο παιχνίδι του Πρωτέα με την πρώην ομάδα της, τον Αθηναϊκό.




Πρώτα από όλα, Λολίτα, ο Πρωτέας έχει ήδη παίξει τα δύο πρώτα παιχνίδια στο πρωτάθλημα. Μάλιστα κερδίσατε με εμφατικό τρόπο τον Αθηναϊκό. Πώς κρίνεις τον βαθμό ετοιμότητας της ομάδας;

«Έχουμε κάνει ένα καλό ξεκίνημα που θα μας δώσει αυτοπεποίθηση. Τίποτα περισσότερο όμως από αυτό. Ειδικά εκτός έδρας θα δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας. Ο βαθμός ετοιμότητας θα μεγαλώνει με τον καιρό γιατί οι προπονήσεις μας είναι πολύ υψηλού επιπέδου και η βελτίωσή μας είναι συνεχής. Σε αντίθεση με τις άλλες ομάδες ο Πρωτέας κράτησε τον βασικό του κορμό αφού πρόσθεσε μόνο εμένα και τη Φρίμαν. Οι άλλες αθλήτριες είναι ίδιες και αυτές έφεραν τον Πρωτέα εδώ».

Έπαιξες κόντρα στην πρώην ομάδα σου, τον Αθηναϊκό, με τον οποίον έζησες σπουδαίες στιγμές στην καριέρα σου. Πώς ένιωσες όταν τέθηκες αντιμέτωπη με τον Αθηναϊκό;

«Όταν μπήκα στο παρκέ σκεφτόμουν αυτό που σκέφτομαι πάντα. Δηλαδή να νικήσω όποιος κι αν είναι ο αντίπαλος. Ένιωθα περίεργα μόνο πριν το ματς, όχι στη διάρκειά του. Ο Αθηναϊκός μου έδωσε πολλά, κι εγώ έδωσα άλλα τόσα στην ομάδα. Δεν είμαι αχάριστη για να ξεχνάω τι μου έδωσε και ότι με βοήθησε να γίνω καλύτερη. Άλλοι μάλλον ξέχασαν…»

Το συγκεκριμένο ματς αναβλήθηκε μετά από τη διαπίστωση ότι το κλειστό στη Βούλα είναι ακατάλληλο. Ο Αθηναϊκός κατέθεσε ένσταση εναντίον του Πρωτέα. Πώς κρίνεις αυτή την κίνηση της ομάδας του Βύρωνα;

 «Δεν είμαι αρμόδια για να απαντήσω. Η άποψή μου είναι ότι οι παίκτριες πρέπει να μιλάνε στο γήπεδο και οι αγώνες εκεί κερδίζονται».

Πώς κρίνεις το γεγονός ότι πολλά παιχνίδια στην Α1 γίνονται πολύ νωρίς το μεσημέρι; Δε θεωρείς ότι αυτό μειώνει τη δυναμική του γυναικείου μπάσκετ;

«Δεν μειώνεται λόγω της ώρας. Πολλές οικογένειες μπορούν να έρθουν την ώρα που παίζουμε και είναι σαν μια κυριακάτικη βόλτα όταν το παιχνίδι είναι στις 12. Μην αποδώσουμε την έλλειψη κόσμου στην ώρα. Άλλα είναι τα προβλήματα…»

Υπήρξε ένα «καυτό» ζήτημα με τα δελτία των παικτριών Μέλνικα και Σεμανιάκου στον Αθηναϊκό; Θες να μας πεις την άποψη σου; Πιστεύεις ότι πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των ξένων παικτριών;

«Στην Ελλάδα της κρίσης δε μπορεί να μην περνάει κρίση και ο επαγγελματικός αθλητισμός, οπότε είναι λογικό να πέφτει το επίπεδο και να δίνονται ευκαιρίες στις Ελληνίδες παίκτριες. Από τη στιγμή που δεν παίζουμε στα ευρωπαϊκά κύπελλα, δεν βλέπω τον λόγο να αυξηθούν οι ξένες και οι ομάδες να αφήνουν απλήρωτες παίκτριες και προπονητές. Όσο για το θέμα της Μέλνικα και Σεμανιάκου εύχομαι στα κορίτσια να βρουν μια επαγγελματική στέγη στο εξωτερικό εφόσον δεν γίνεται εδώ. Δεν είναι δική μου δουλειά αν πρέπει να παίξουν ή όχι»

Σκέφτηκες όταν άλλαξε χέρια ο Αθηναϊκός να παραμείνεις στην ομάδα;

«Όχι, καμία στιγμή. Είχα δηλώσει πως ο κύκλος μου είχε κλείσει και όταν λέω κάτι το εννοώ. Χόρτασα υποσχέσεις για τα λεφτά που μου οφείλονταν και έπρεπε να βρω μια δουλειά για να ζήσω. Από τη στιγμή που δε με σεβάστηκαν, τι έπρεπε να κάνω; Να κοιτάξω μπροστά. Κι αν θες, ήμουν από τις τυχερές που είχα προτάσεις από ομάδες που πληρώνουν. Σκεφτείτε πόσες κοπέλες τους υπόσχονται πολλά και τελικά παίρνουν τα μισά ή και καθόλου. Για αυτό το θέμα, κάποιος πρέπει να ασχοληθεί. Στην Ισπανία όποια ομάδα δε μπορεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της υποβιβάζεται πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα».

Ποιο ήταν το βασικότερο κίνητρο για να αποδεχθείς την πρόταση του Πρωτέα; Λογικά είχες προτάσεις και από άλλες ομάδες (ίσως και από το εξωτερικό)!

«Είχα πρόταση και από τον Παναθηναϊκό που είναι η ομάδα μου αλλά αυτή τη χρονική στιγμή διάλεξα τον Πρωτέα. Είχα και προτάσεις από το εξωτερικό αλλά δεν με κάλυπταν οικονομικά και προτίμησα να μείνω εδώ. Πιστεύω ότι δε θα μπορούσα να κάνω καλύτερη επιλογή. Το κίνητρό μου ήταν να παίξω σε μια ομάδα που έχει υγεία σε όλα τα επίπεδα, να έχω καλές συμπαίκτριες και να μπορεί η ομάδα να πρωταγωνιστήσει. Ως τώρα πάνε όλα όπως τα περίμενα. Η ομάδα είναι ανταγωνιστική και όλοι ξέρουν πως για να μας κερδίσουν πρέπει να ιδρώσουν. Δικαιώνομαι μέχρι σήμερα για την απόφαση μου να συμφωνήσω με τον Πρωτέα».

Πώς σου φαίνοντας οι συνθήκες δουλειάς στη νέα σου ομάδα; Παίζεις χρόνια σε πολύ υψηλό επίπεδο! Θεωρείς ότι ο Πρωτέας (οργανωτικά και οικονομικά) έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια;

«Ο πρόεδρος Βασιλειάδης είναι κύριος και από τους λίγους αξιόπιστους στην Α1, ο κόουτς Δάγλας είναι ο καλύτερος προπονητής στην κατηγορία, όλος ο σύλλογος βασίζεται στο προπονητικό πρόγραμμα του Μάνου Μανουσέλη, ενώ έχουμε στην ομάδα και έναν άνθρωπο που έχει γράψει ιστορία στο γυναικείο μπάσκετ, τον Μιχάλη Κυριακάκη. Και πολλούς ακόμα ανθρώπους που τρέχουν για την ομάδα και δεν επιδιώκουν τη δημοσιότητα. Πόσες ομάδες τα έχουν όλα αυτά; Άρα ο Πρωτέας έχει όλα τα φόντα όχι απλά να πρωταγωνιστήσει αλλά και να καθιερωθεί. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν βάλει αρχές στην ομάδα και εμείς απλά τις τηρούμε και παίζουμε μπάσκετ».

Να επιστρέψουμε στα αγωνιστικά! Ποιο θεωρείς το πιο δυνατό σημείο της ομάδας σου; Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι έχετε εξαιρετική αμυντική λειτουργία.

«Όλα ξεκινάνε από την άμυνα. Είμαστε ομάδα με όλη τη σημασία της λέξης, αλλά αν δείτε πόσους πόντους έχουμε σκοράρει στα πρώτα τρία παιχνίδια θα καταλάβετε ότι έχουμε ποιότητα και επιθετικά. Υπάρχει πλουραλισμός, όλες μπορούν να σκοράρουν και όλες παίζουν άμυνα».

Εσύ προσωπικά, σαν Λολίτα, ποιον στόχο θέτεις για τη φετινή χρονιά;

«Να είμαι υγιής. Αν είμαι, στο τέλος πιστεύω πως θα δικαιώσω τους ανθρώπους που πίστεψαν και επένδυσαν σε μένα. Αν πρέπει να το κάνω σκοράροντας ή πασάροντας ή παίζοντας άμυνα δεν έχει μεγάλη σημασία. Θα κάνω ό,τι μου ζητηθεί για να κερδίζουμε. Εγώ πιστεύω πως θα είμαστε σίγουρα μέσα στην τετράδα της Α1, που είναι και στόχος της ομάδας από την αρχή».

Ποια ομάδα «φοβάσαι» έστω και λίγο; Υπάρχουν πολλές ισοδύναμες ομάδες, αλλά μια που ίσως να θεωρείς λίγο καλύτερη;

«Να φοβάμαι; Δε φοβάμαι καμία. Τους σέβομαι όλους τους αντιπάλους όμως. Υπολογίζω πολύ τον Παναθηναϊκό λόγω του κόσμου που δίνει φοβερή ώθηση στα κορίτσια που παίζουν εκεί και το Ελληνικό γιατί είναι μια ομάδα με πληρότητα.

Κλείνοντας θα ήθελα ένα σχόλιο σου για τις ξένες που ήρθαν φέτος στις ομάδες.

«Η Γκίβενς είναι σούπερ σκόρερ και στο ανοιχτό παιχνίδι είναι καταπληκτική. Η Ντέλβα είναι σταθερή αξία και στη μέρα της μπορεί να σε σκοτώσει. Έχω ακούσει τα καλύτερα για τη Ράσιντ του Ιπποκράτη Κω, μια παίκτρια που κάνει πολλές δουλειές μέσα στο παιχνίδι. Η Τζόνσον του Ελληνικού φαίνεται εξαιρετική, αλλά και η δική μας η Φρίμαν δίνει τον καλύτερό της εαυτό για την ομάδα και κάνει αυτό που χρειαζόμαστε. Να μην ξεχάσω και τη Μίλκοβα που είναι υπόδειγμα αθλήτριας και στα 43 της συνεχίζει να παίζει καλύτερα από πολλές 25χρονες».


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια