Χατζηγιακουμή: «Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες για νεαρές αθλήτριες»

Η 20χρονη Ανθή Χατζηγιακουμή που σπουδάζει και αγωνίζεται στο Κολλέγιο Florida Gulf Coast μιλάει για τη ζωή της στην Αμερική και όχι μόνο στο http://www.12soccer.gr









 Ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που ανέδειξε το δωδεκανησιακό γυναικείο μπάσκετ είναι αναμφίβολα η Ανθή Χατζηγιακουμή. Η 20χρονη αθλήτρια από την Κω, που ξεκίνησε το μπάσκετ στην Α.Ε. Δικαίου, βρίσκεται πλέον στην Αμερική και συγκεκριμένα στο Κολλέγιο Florida Gulf Coast. Αυτές τις μέρες η διεθνής αθλήτρια βρίσκεται στο νησί του Ιπποκράτη για διακοπές δίπλα στην οικογένεια της και φυσικά απολαμβάνει στιγμές ξεκούρασης, πριν από μία νέα απαιτητική χρονιά.

Η Χατζηγιακουμή πριν από λίγο καιρό ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις της με την Εθνική ομάδα των Νέων Γυναικών στη Σαμψούντα της Τουρκίας, όπου το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα κατέλαβε την 9η θέση. Η νεαρή αθλήτρια φρόντισε να μιλήσει για την παρουσία της στην Αμερική, για την Ελλάδα, την άνοδο του Ιπποκράτη στην Α1, τις Εθνικές μας ομάδες και σε πολλά ακόμη ενδιαφέροντα πράγματα. Βέβαια εκτός από εξαιρετική αθλήτρια, η Ανθούλα είναι παράδειγμα προς μίμηση, αφού με τον εξαιρετικό της χαρακτήρα έχει κάνει πολλούς φίλους και αποτελεί ένα από τα μεγάλα «στοιχήματα» του ελληνικού γυναικείου μπάσκετ.

-Μία ακόμη επιτυχημένη χρονιά ολοκληρώθηκε για σένα… Νιώθεις ικανοποιημένη από την παρουσία σου στο Κολλέγιο και στην Εθνική μας ομάδα Νέων Γυναικών;

«Ναι, νιώθω αρκετά ικανοποιημένη απο τη παρουσία μου ειδικά στο Κολλέγιο. Φέτος είχα περισσότερο χρόνο συμμετοχής από την πρώτη χρονιά. Είχαμε πολύ καλή πορεία καθώς βγήκαμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πρωταθλήτριες στην περιφέρεια μας και μάλιστα αήττητες. Όσο για την Εθνική Νέων Γυναικών προσωπικά δεν είμαι πολύ ευχαριστημένη από την απόδοση μου. Παρ’ όλα αυτά με την Εθνική Νέων Γυναικών φέτος κατακτήσαμε την 9η θέση στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα Α’ Κατηγορίας στη Σαμψούντα της Τουρκίας»

-Πόσο δύσκολο ήταν να προσαρμοστείς στις απαιτήσεις του Κολλεγίου σου και πόσο έχει βοηθήσει την μπασκετική σου εξέλιξη;

«Στην αρχή ήταν αρκετά δύσκολα. Όλα ήταν καινούργια και διαφορετικά. Άλλη γλώσσα, άλλη κουλτούρα, άλλη νοοτροπία εντός και εκτός γηπέδου. Μου πήρε λίγο χρόνο μέχρι να συνηθίσω, αλλά ευτυχώς οι άνθρωποι εκεί με αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή και με τη βοήθεια τους μπόρεσα να προσαρμοστώ πιο γρήγορα».

-Πόσο δύσκολο είναι να μένεις τόσο μακριά από τους γονείς, την οικογένεια και τους φίλους σου; Σου λείπει η Ελλάδα;

«Θα έλεγα είναι αρκετά δύσκολο να ζω μόνη μου σε μία ξένη χώρα τόσο μακριά από την οικογένεια μου. Από την άλλη όμως είναι και μια μεγάλη πρόκληση. Με βοηθάει να ωριμάσω πιο γρήγορα και να δω τις δυνατότητες μου. Εννοείται πως μου λείπουν οι φίλοι μου και η οικογένεια μου πάρα πολύ. Μου λείπει το ελληνικό φαγητό και η ελληνική κουλτούρα».

-Θα ήθελα να μου πεις λίγα λόγια την εντυπωσιακή πορεία του Ιπποκράτη Κω

«Μόνο συγχαρητήρια αξίζουν στα κορίτσια γιατί αυτό που κατάφεραν ήταν κάτι πολύ σημαντικό και γι αυτά αλλά και για το νησί της Κω».

-Πως περνάς τον ελεύθερο σου χρόνο στην Αμερική;

«Η αλήθεια είναι ότι ο ελεύθερος χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος. Όταν έχω ελεύθερο χρόνο συνήθως ξεκουράζομαι. Επίσης κοντά στο Κολλέγιο μου έχει δύο μεγάλα mall, οπότε καμιά φορά πάω για ψώνια ή για φαγητό με φίλους».

-Μετά το Κολλέγιο σκέφτεσαι να επιστρέψεις στην Ελλάδα ή να συνεχίσεις την καριέρα του σε ευρωπαϊκή ομάδα;

«Έχω ακόμη δύο χρόνια μέχρι να αποφοιτήσω από το Κολλέγιο οπότε ακόμα δεν είμαι πολύ σίγουρη για το μέλλον. Ξέρω σίγουρα ότι θα συνεχίσω να παίζω αν όχι στην Αμερική κάπου στην Ευρώπη».

-Ποιο είναι από δω και πέρα το πρόγραμμα σου; Πότε επιστρέφεις στο Κολλέγιο και πότε αρχίζουν οι νέες υποχρεώσεις σου;

«Προς το παρόν κάνω διακοπές στην όμορφη Κω. Θα επιστρέψω στις Ηνωμένες Πολιτείες στα μέσα Αυγούστου και ξεκινάω αμέσως μαθήματα και προετοιμασία. Το κολλεγιακό πρωτάθλημα αρχίζει το Νοέμβρη».

-Νιώθεις πιο ώριμη ηλικιακά και μπασκετικά από τη στιγμή που έφυγες στην άλλη άκρη του Ατλαντικού;

«Ναι. Ο ανταγωνισμός στην Αμερική είναι αρκετά μεγάλος σε όλα τα θέματα. Πιστεύω πως αυτά τα δύο χρόνια μ’ έχουν βοηθήσει να αποκτήσω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μέσα στο παρκέ».

-Η γνώμη σου για το γυναικείο μπάσκετ στην Ελλάδα;

«Πιστεύω πως η οικονομική κρίση που επικρατεί στη χώρα μας έχει επηρεάσει και το χώρο του γυναικείου μπάσκετ με αποτέλεσμα πολλές καλές παίκτριες να αναζητούν να βρουν τη λύση στο εξωτερικό. Επίσης έχει μειωθεί ο αριθμός των ξένων αθλητριών στο πρωτάθλημα γιατί οι ομάδες αδυνατούν να τις πληρώσουν. Όλα αυτά συμβάλουν στο να πέσει το επίπεδο μπασκετικά, από την άλλη πλευρά όμως δίνεται η δυνατότητα σε νεαρές παίκτριες να αναδειχθούν και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες σε γυναικείες ομάδες».

-Κάνεις παρέα με Έλληνες στην Αμερική; Τι ακούς να λένε για την χώρα μας;

«Στην περιοχή που ζω στην Αμερική, οι Έλληνες κάτοικοι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Έκανα αρκετή παρέα μ’ έναν συμφοιτητή μου Έλληνα που και αυτός έχει πάρει αντίστοιχα υποτροφία για το ποδόσφαιρο και είναι από την Αθήνα. Γενικά, όλοι αντιδρούν πολύ ωραία όταν τους λέω ότι είμαι από την Ελλάδα. Την θεωρούν ένα μαγευτικό τόπο, όπως και είναι και πάντα με ρωτάνε για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη».

-Ποιο πιστεύεις ότι είναι το μειονέκτημα σου μέσα στο παρκέ και θα ήθελες να διορθώσεις;

«Πιστεύω ότι πρέπει να διορθώσω την… έκρηξη και τη δύναμη μου».

-Μία ευχή για το μέλλον;

«Εύχομαι να είμαι υγιής πάνω απ’ όλα, να πάρω το πτυχίο μου και να παίξω μπάσκετ σε μία καλή ομάδα στην Ευρώπη».


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια