Λίβανος στο www.cobrasports.gr: ««Η Θεσσαλονίκη καταστρέφεται από ρουφιάνους και λαμόγια»

Ο Γιάννης Λίβανος είναι ένας άνθρωπος ο οποίος δε συνηθίζει να κρύβεται πίσω από τις λέξεις και τα λέει όλα... έξω απ' τα δόντια!









Ο πρώην τεχνικός της ΜΕΝΤ και της Αναγέννησης/Φλόγας δούλεψε σκληρά καθόλη τη διάρκεια της σεζόν, παρά τις δυσκολίες που συνάντησε και άνοιξε την καρδιά του στο Cobrasports.gr και στο Νίκο Βαγγέλη μιλώντας ανοιχτά και χωρίς περιστροφές, όντας πραγματικά χειμαρρώδης. Απολαύστε τον!

-Κόουτς, το ξεκίνημα της περασμένης σεζόν σε βρήκε στον πάγκο της Αναγέννησης Φλόγας. Πώς ήταν η κατάσταση εκεί όταν ανέλαβες;

Το περασμένο καλοκαίρι και μετά την ξαφνική διακοπή της συνεργασίας της ομάδας με τον κύριο Κωνσταντινίδη του οποίου ήμουν ο άμεσος συνεργάτης, μου προσφέρθηκε από τον κύριο Ψάλτου η θέση του πρώτου προπονητή. Το θεώρησα μία μεγάλη ευκαιρία για μένα και φυσικά την αποδέχτηκα. Η ομάδα είχε τερματίσει στην πέμπτη θέση, αλλά σχεδόν όλοι οι πρωτοκλασάτοι παίκτες αποχώρησαν, και έπρεπε να φτιάξω ένα καινούργιο ρόστερ από το μηδέν και με πολύ λιγότερα χρήματα.

Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, τις προσωπικές μου γνωριμίες κατάφερα και έστησα μία ομάδα με παίκτες οι οποίοι διψούσαν για διάκριση, αλλά οι περισσότεροι υστερούσαν σε εμπειρία και παραστάσεις. Ακόμη και ο Άρης Νικολούδης που πρόκειται για εξαιρετικό και πολύ έμπειρο παίκτη -άλλωστε μέχρι την αποχώρηση του ήταν πρώτος σκόρερ της κατηγορίας- είχε να παίξει έναν χρόνο, κάτι που τον καθιστούσε μεγάλο ερωτηματικό.

-Τι ειδών δυσκολίες συνάντησες;

Όπως είπα και πριν, μου δόθηκε από τον κύριο Ψάλτου ένα πολύ χαμηλό μπάτζετ με αποκλειστικό στόχο της ομάδας τη σωτηρία. Η πρώτη δυσκολία ήταν η διαμόρφωση του ρόστερ, που εν τέλει πραγματοποιήθηκε, ακόμη κι αν χρειάστηκε να αποδεχτώ μέσα σε αυτό παίκτες πολύ χαμηλής δυναμικής και όχι σε θέσεις που χρειαζόμασταν ενίσχυση, μετά από παρότρυνση του προέδρου, για άλλους λόγους και όχι αγωνιστικούς. Η δεύτερη δυσκολία είχε να κάνει με την κακή οικονομική κατάσταση.

Ο κύριος Ψάλτου χρωστούσε σε εμένα και σε παίκτες που παρέμειναν στην ομάδα πολλά χρήματα και δημιουργώντας ένα χαμηλό μπάτζετ μας είχε δώσει την υπόσχεση ότι θα μας ξεπληρώσει τα χρωστούμενα, ενώ θα μας πλήρωνε κανονικά για την καινούρια σεζόν. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν έγινε. Εγώ αν και δεν ήταν δικιά μου δουλειά, προσπάθησα να βοηθήσω φέρνοντας και ένα χορηγό αλλά και πάλι εις μάτην. Τα ψέματα διαδέχονταν το ένα το άλλο και όλοι μας ψάχναμε να συμπληρώσουμε λίγα ευρώ για να βάλουμε βενζίνη και να πάμε για προπόνηση.

Υπήρχαν παιδιά που έβαζαν... 10ευρα βενζίνη κάθε μέρα για να έρθουν από την άλλη άκρη να κάνουν προπόνηση. Άλλα που θα τα διώχναν από το σπίτι που έμεναν γιατί δεν μπορούσαν να πληρώσουν το ενοίκιό τους.Τι να λέμε τώρα. Το μεγαλύτερο όμως ψέμα -το οποίο και είχε ξεκινήσει από το καλοκαίρι- ήταν ότι θα πληρωνόμασταν όταν θα έπαιρνε η ομάδα τα οδοιπορικά που τις οφείλονταν από την ομοσπονδία. Έχω όμως την πληροφόρηση ότι ο κύριος Ψάλτου όχι μόνο έλαβε το σύνολο των οδοιπορικών 2010-2011 και 2011-2012 αλλά και ένα έξτρα ποσό ως βοήθημα! Και προκαλώ να βγει ο επίσημος φορέας και να με διαψεύσει ! Τι λάβαμε εγώ και οι παίκτες; Το απόλυτο τίποτα!

-Ποιοι ήταν οι λόγοι της αποχώρησής σου;

Η ομάδα ξεκίνησε με στόχο τη σωτηρία. Μία εντελώς καινούρια και εντελώς απλήρωτη (ξαναλέω) ομάδα σε 9 αγωνιστικές είχε τρεις νίκες, δύο ήττες εκτός έδρας στην παράταση, άλλη μία στον πόντο μετά από τραγική διατησία και τρεις τεχνικές ποινές και άλλες τρεις ήττες μετά από μάχη κόντρα σε καλύτερες ομάδες που πηγαίναν για άνοδο και μάλιστα εκτός έδρας. Επίσης διέθετε την καλύτερη επίθεση της κατηγορίας και βρισκόταν δύο βαθμούς πάνω απο τη ζώνη υποβιβασμού και εντός στόχων.

Εδώ να σημειώσω ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα την ομάδα άκουγα από τον κύριο Ψάλτου να λέει ότι εγώ ως προπονητής θα κριθώ στις 31/5, όταν δηλαδή και θα έχει τελειώσει το πρωτάθλημα. Μετά από όλα αυτά λοιπόν μου ανακοινώθηκε η διακοπή της συνεργασίας μας, με αποτέλεσμα τη διάλυση της ομάδας με τις αποχωρήσεις παικτών και τελικά τον υποβιβασμό της. Ο λόγος; Προσωπική μου άποψη οι κακοί σύμβουλοι που έδωσαν κακές συμβουλές στον κύριο Ψάλτου. Και δεν εννοώ τον κύριο Κοντογιάννη, ο οποίος παρά τα όσα ακούστηκαν, ήταν δίπλα μου και παραμένει πολύ καλός φίλος και δάσκαλος.

-Στη συνέχεια ανέλαβες την ΜΕΝΤ. Πώς ήταν το κλίμα εκεί και τι σου μένει από τη συνεργασία σου με την ομάδα;

Αρχές Φεβρουαρίου και μετά τις απανωτές αρνήσεις που δέχτηκε ο κύριος Μπουλιώνης από προπονητές που συζητούσε να αναλάβουν την ομάδα -αν δεν κάνω λάθος ο ένας ήταν και ο διάδοχός μου πλέον, κύριος Κοντονάσιος- λόγω έλλειψης θάρρους, κυρίως, κατά την άποψη μου να αναλάβουν μία ομάδα που βουλιάζει, δέχτηκα μία πρόταση να αναλάβω και την έκανα δεκτή χωρίς δεύτερη σκέψη. Πρώτον γιατί η ΜΕΝΤ είναι τεράστιο όνομα και αποτελεί τεράστια τιμή για οποιονδήποτε προπονητή να κάθεται στον πάγκο της και δεύτερον γιατί διαθέτω αρ...α.

Κι εγώ και ο συνεργάτης μου ο Γιώργος Κυρούδης που ήταν δίπλα μου από την πρώτη στιγμή. Στην πρώτη μου προπόνηση με την ομάδα στο γήπεδο ήμουν εγώ και ο συνεργάτης μου στο παρκέ, 6 μπάλες και καμια 10αριά παίκτες στην κερκίδα να κοιτάνε δύο μαλ... που τους φέρανε πακέτο. Γενικά η ομάδα είχε κανένα μήνα να προπονηθεί, όλοι είχαν λάβει ελάχιστα χρήματα, η ψυχολογία ήταν λίγο πιο κάτω από το πάτωμα, ενώ να μην ξεχνάμε ότι διαδέχτηκα ένα προπονητικό δίδυμο εξαιρετικά αγαπητό στις τάξεις των παικτών.

Μετά από το πρώτο παιχνίδι με τη Νήαρ Ηστ που πήγαμε για εκδρομή, η κατάσταση άρχισε να εξομαλύνεται, αλλά να παραμένει εξαιρετικά δύσκολη αγωνιστικά. Δύο σημαντικότατοι παίκτες, ο Τριανταφυλλίδης και ο Δάλπας, αποχώρησαν ενώ ο Χρυσόπουλος ήταν μακροχρόνια τραυματίας. Αρχίσαμε όμως να κάνουμε προπόνηση και να αποδεχόμαστε την κατάσταση και οι παίκτες εμένα. Είχαμε και τα στραβά μας, μαλώσαμε ουκ ολίγες φορές, ο πρόεδρος είχε πολλά προβλήματα, τα ταξίδια μας ήταν περιπέτειες, αλλά πιστέψαμε ο ένας στον άλλον.

Ομολογώ ότι πέρασα πολύ δύσκολες και ψυχοφθόρες στιγμές, έχασα τον ύπνο μου, αλλά πάλεψα και μαζί με τα παιδιά καταφέραμε να σώσουμε σχετικά εύκολα την ομάδα και να παίξουμε σε ορισμένα παιχνίδια πολύ ωραίο μπάσκετ. Αυτό που μου έμεινε όμως είναι το άσχημο τέλος και η μη επιβράβευση της προσπάθειάς μου.

-Τι ήταν αυτό που έγινε και έκανε το τέλος "άσχημο";

Αυτό που έγινε είναι ότι αφού ήμουν αυτός που πήρε το καράβι στη φουρτούνα και το έσωσε, ενώ όλοι οι άλλοι είχαν... λακίσει σαν κοτούλες και ενώ είχαμε αρχίσει να σχεδιάζουμε την ομάδα της επόμενης χρονιάς, ξαφνικά μου ανακοινώθηκε η λύση της συνεργασίας μας χωρίς να έχει υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα που να δικαιολογούσε τέτοια εξέλιξη. Θεωρώ ότι ο πρόεδρος ήθελε να μείνω στην ομάδα, τον εμπιστεύομαι σε όλα όσα μου είπε, αλλά δεν ήταν δυνατός στο να επιβάλει τη γνώμη του.

Ίσως να επηρεάστηκε και από κάποια νεόκοπα παιδάκια που την είδαν παράγοντες, ενώ μέχρι μια βδομάδα πριν τους έλεγες μπάσκετ και νόμιζαν ότι είναι μάρκα αυτοκινήτου! Τέλος πάντων, σε τελική ανάλυση ο καθένας κρίνεται από τις επιλογές του. Η ομάδα να πηγαίνει καλά και όλα τα άλλα είναι να 'χαμε να λέγαμε.

-Οι διοικήσεις των δύο ομάδων που συνεργάστηκες ήταν συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς το πρόσωπό σου;

Για τη ΜΕΝΤ επιφυλάσσομαι να σας απαντήσω καθότι έχω λάβει τη διαβεβαίωση πως έως τις 15/7 θα έχω λάβει την πρώτη δόση των οφειλομένων και έως 30/9 θα έχω εξοφληθεί για ένα ποσό κοντά στις 2000 ευρω που μου οφείλεται. Όσον αφορά την Αναγέννηση η συνέπεια ως προς τις πληρωμές μου ήταν ανύπαρκτη.

Μου οφείλονται περί τις 6.500 ευρώ για τους 14 μήνες που εργάστηκα στην ομάδα και παρά την τεράστια υπομονή που επέδειξα και τις συνεχείς προσπάθειές μου να έρθουμε σε κάποιο συμβιβασμό, δεν υπήρχε καμία κίνηση από τον κύριο Ψάλτου να βρεθεί κάποια λύση και έτσι η υπόθεση έχει πάρει πλέον τη δικαστική οδό. Να ευχαριστήσω εδώ το δικηγόρο μου κύριο Χρήστο Καρατζιοβάλη για τους εξαιρετικούς του χειρισμούς και στη συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και σε παλαιότερες που στέφθηκαν από απόλυτη δικαίωση.

 -Κατά τη διάρκεια της σεζόν ακούστηκαν πολλά σε παρασκηνιακό επίπεδο. Ακόμα και για... μαγειρέματα αγώνων. Ποια είναι η τοποθέτησή σου επί του θέματος;

Προσπάθειες για μαγειρέματα αγώνων πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Προσπάθειες για χειραγώγηση των διαιτητών πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Το θέμα είναι το πόσο ακέραιος χαρακτήρας είναι ο καθένας. Εγώ δε σας κρύβω ότι σε 11 χρόνια καριέρας σε εθνικές κατηγορίες έχω δει και έχω ακούσει τα πάντα! Όσο για τον αγώνα ΜΕΝΤ-Αίας Ευόσμου που τόσα ακούστηκαν, έχω να σας πω ότι παίχτηκε στα ίσια και κερδήθηκε πανάξια από την ομάδα του Ευόσμου. Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο είναι απλά γελοίος ή κακοπροαίρετος.

 -Ποιο είναι το σχόλιό σου για το παιχνίδι ΜΕΝΤ - Αναγέννηση Φλόγα;

Υπήρχε πολύ άγχος και πολύ τεταμένο κλίμα πριν το συγκεκριμένο παιχνίδι, καθώς σε αυτό παιζόταν μία κατηγορία. Παρασκήνιο άξιο αναφοράς δεν θα έλεγα ότι υπήρχε. Αυτό που υπήρχε ήταν μία πολύ καλά διαβασμένη και προπονημένη ομάδα η οποία επέβαλε το ρυθμό της και συνέτριψε τον αντίπαλό της. Αν ήταν δικαίωση για μένα; Ναι,ήταν η απόλυτη δικαίωση και η πιο εκκωφαντική απάντηση σε όλους τους επικριτές.

-Πώς ήταν οι σχέσεις σου με τους παίκτες στις δύο ομάδες που εργάστηκες;

Οι σχέσεις μου με όλους τους παίκτες και τις παίκτριες που είχα στις ομάδες μου όλα αυτά τα χρόνια ήταν εξαιρετικές. Εντάξει, σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι λίγοι που δε θέλω να τους βλέπω ή δε θέλουν να με βλέπουν αλλά είναι ελάχιστοι. Πάντα ήμουν προπονητής την ώρα της προπόνησης και κολλητός φίλος εκτός αυτής.

Λέω και συζητάω τα πάντα, μ' αρέσει να ακούω και να δίνω συμβουλές και χαίρομαι πραγματικά την κάθε στιγμή με τα παιδιά. Ειδικά φέτος είχα να κάνω με δύσκολους χαρακτήρες, αλλά από τους 30 παίκτες που προπόνησα δύσκολα θα βρεθούν πάνω από πέντε να πουν κάτι άσχημο για μένα.

 -Ποια είναι η γνώμη σου για τις διαιτησίες των πρωταθλημάτων της Β' Εθνικής;

Γενικά θεωρώ ότι οι Έλληνες διαιτητές είναι εξαιρετικοί. Υπάρχουν κάποιοι βέβαια που είναι άσχετοι με το αντικείμενο και κάποιοι που εσκεμμένα αδικούν κάποια ομάδα, αλλά η τεράστια πλειοψηφία είναι εξαιρετικοί διαιτητές και πολύ καλοί χαρακτήρες που αγαπάνε πολύ το μπάσκετ.

-Σε τι επίπεδο βρίσκεται το μπάσκετ της Θεσσαλονίκης έτσι όπως το βιώνεις;

Το μπάσκετ της Θεσσαλονίκης κατέρρευσε από τη στιγμή που το ελληνικό μπάσκετ απέκτησε το δίπολο ΠΑΟ-ΟΣΦΠ. Ένας λόγος λοιπόν ήταν αυτός. Δυστυχώς όμως πέρασαν λαμόγια τεραστίου διαμετρήματος από όλες τις ομάδες της πόλης που τις έφεραν σε αυτό το χάλι που βρίσκονται τώρα. Ευτυχώς πλέον τουλάχιστον οι δύο μεγάλες ομάδες, ο Άρης και ο ΠΑΟΚ απέκτησαν διοικήσεις με ανθρώπους αγνούς και πιστεύω σιγά σιγά θα βρουν το δρόμο τους.

Το μεγαλύτερο κακό όμως αυτής της πόλης είναι οι ρουφιάνοι, τα ξεκατινιάσματα και αυτοί που χαίρονται με την αποτυχία του άλλου. Υπάρχει ένα μασονικό θα έλεγα σύστημα, που ελέγχεται από συγκεκριμένους ανθρώπους και έχει διαλύσει κάθε έννοια αξιοκρατίας. Εγώ προσωπικά την έχω σιχαθεί αυτή την κατάσταση και δε δίνω πλέον σημασία για οτιδήποτε και αν λέγεται για το πρόσωπο μου. Η δουλειά μου μιλάει για μένα.

 -Πιστεύεις πως υπάρχουν ακόμα έστω και λίγοι αγνοί παράγοντες στο χώρο;

Αγνός παράγοντας, είναι κάτι σαν το Αλβανός τουρίστας. Tο συναντάς σπάνια και σε μέρη που δεν το περιμένεις. Εγώ στα 11 χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά συνεργάστηκα μόνο με έναν τέτοιο σε επαγγελματική κατηγορία. Τον κύριο Τάκη Καραγκούνη στον Αίαντα Ευόσμου. Κι αυτόν τον άνθρωπο κατάφεραν να τον διώξουν, όπως γίνεται με όλους τους αγνούς παράγοντες φυσικά. Σίγουρα όμως υπάρχουν αξιόλογοι παράγοντες. Η γενικότερη πάντως οικονομική κρίση είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να απομακρύνει τους απατεωνίσκους και τα λαμόγια από το χώρο, καθώς πλέον δεν υπάρχει βάζο με μαρμελάδα να βάλουν το χεράκι τους μέσα.

-Ποια είναι τα όνειρα σου και μέχρι που φτάνουν οι φιλοδοξίες σου; Πόσες θυσίες είσαι διατεθειμένος να κάνεις για αυτά;

Τα όνειρα και οι φιλοδοξίες δεν έχουν ταβάνι. Πέρασα και περνάω δύσκολες ώρες από οικονομικής άποψης, επιλέγοντας ως επάγγελμα την προπονητική. Δεν το βάζω όμως κάτω. Στα 30 μου χρόνια έχω φτάσει ψηλότερα από όσο περίμενα και εγώ ο ίδιος. Χωρίς τις πλάτες κανενός. Μόνο με τη δουλειά μου.

Ακόμα όμως δεν έχω καταφέρει και τόσα πολλά. Θα φτάσω πολύ ψηλά, πιστεύω πολύ στη δουλειά μου και στις δυνατότητές μου. Δε θα κάνω όμως καμιά έκπτωση στις ηθικές μου αξίες. Όνειρό μου; Να κάτσω στον πάγκο της ΑΕΚ και να κερδίσω τίλους με την ομάδα της καρδιάς μου. Επίσης, να κοουτσάρω την εθνική μας ομάδα σίγουρα είναι η μέγιστη τιμή.

-Μετά την ανάληψη της τεχνικής ηγεσίας της ΜΕΝΤ κάποιοι είπαν ότι ήταν ανέντιμη η κίνηση σου να αντικαταστήσεις έναν προπονητή που έφυγε επειδή ήταν απλήρωτος. Τι έχεις να πεις γι' αυτό;

Έχω να πω πως δεν είμαι εκπρόσωπος και δικηγόρος κανενός. Ο κύριος Χατζούλης και ο κύριος Μιχαηλίδης, που τους θεωρώ μάλιστα φίλους μου, επέλεξαν να φύγουν από την ομάδα μόνοι τους. Δεν πήγα να πάρω τη θέση τους ανέντιμα, ενώ βρίσκονταν ήδη στην ομάδα. Αυτό θα ήταν "φάουλ" από μένα, αν το έκανα. Αποχώρησαν, μου έγινε πρόταση και ανέλαβα. Τόσο απλά.

Αν έχουν οικονομικές εκκρεμότητες, είναι δικό τους θέμα το πώς θα τις επιλύσουν, όπως δικό μου θέμα είναι το πώς θα επιλύσω τις δικές μου οικονομικές εκκρεμότητες. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις δικές του συμφωνίες και μόνο. Παρόλα αυτά, προσπάθησα και πίεσα τον πρόεδρο να έρθει σε μία έντιμη συμφωνία μαζί τους. Ελπίζω να ήμουν σαφής.

 -Ο σύνδεσμος στηρίζει τον Έλληνα προπονητή;

Πέραν των επιμορφωτικών σεμιναρίων που κάνει, όχι. Παρά τις όποιες προσπάθειες γίνονται για επίλυση προβλημάτων ή για να προασπίσει τα δικαιώματα των προπονητών, δεν έχει καταφέρει σχεδόν τίποτα. Ο Έλληνας προπονητής παραμένει ανασφάλιστος και ακάλυπτος και είναι στο χέρι του καθένα ξεχωριστά να διασφαλίσει τα συμφέροντα του. Είναι αυτό που σας έλεγα και πριν. Σίγουρα μεγάλο μερίδιο ευθύνης σε αυτό έχει και το δυσκίνητο κράτος, αλλά έχουμε συνηθίσει στο να μην παλεύουμε για τα συμφέροντά μας ομαδικά και συνδικαλιστικά.

-Έχεις κάνει θυσίες για να είσαι προπονητής;

Πολλές και πολύ δύσκολες. Χάλασα την ψυχική μου υγεία, άφησα πίσω την προσωπική μου ζωή, έχασα σημαντικά γεγονότα στη ζωή μου και δεν αποχαιρέτησα δικούς μου ανθρώπους που τους έχασα για να είμαι στο γήπεδο και να κοουτσάρω την ομάδα μου. Κέρδισα όμως σε συναισθήματα και σε φίλους, ωρίμασα πολύ γρήγορα και δε μετανιώνω για τίποτα. Είμαι έτοιμος για ακόμη περισσότερες θυσίες γιατί αγαπάω πολύ αυτό που κάνω.

-Θεωρείς ότι έχεις κάνει λάθη τη χρονιά που πέρασε;

Μόνο ένα και δύο; Πολλά! Καταρχήν δεν έδειξα την απαιτούμενη εμπιστοσύνη σε παιδιά που την άξιζαν. Δεύτερον επηρεάστηκα αρκετές φορές από την γνώμη τρίτων και δεν μου βγήκε σε καλό. Και το βασικότερο λάθος μου ήταν ότι ανέχτηκα κάποιες συμπεριφορές παικτών στο βωμό του ότι "είναι απλήρωτος, άρα πρέπει να είσαι πιο ελαστικός", "ας μην έρθει και μια προπόνηση" κτλ. Αυτό έγινε κυρίως στη ΜΕΝΤ και αφού εξασφαλίσαμε τη σωτηρία μας. Τώρα θα μου πεις: "δεν βαριέσαι, αφού σώθηκες;".

Όχι! Η ομάδα πρέπει να λειτουργεί σαν ομάδα από την πρώτη μέχρι και την τελευταία προπόνηση. Όποιος δεν μπορεί να το κάνει καλύτερα να φεύγει. Εδώ φτάσαμε στο σημείο ο 32χρονος Πάλλης να ξεσκίζεται στην προπόνηση, να μη χάνει ούτε λεπτό, και κάτι πιτσιρικάδες που νομίζουν ότι έπιασαν τον παπά απ' τα αρ....α, επειδή έπαιξαν πέντε αγώνες στη Β' Εθνική, να έρχονται όποτε γουστάρουν, επειδή δεν πληρώθηκαν ή επειδή δεν τους έβαλα να παίξουν πέντε λεπτά παραπάνω.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια